2016. január 16., szombat

Jellemző "bakik", avagy mire figyeljél, mikor neki állsz az írásnak

Sokféle ficit olvashatunk, és ahány fici, annyiféle stílus. Vannak, akiknek van érzékük az íráshoz, de egy-egy dolog élvezhetetlenné varázsolja az olvasást. Ebben a bejegyzésben leírom nektek az alapvető tudnivalókat a ficiíráshoz (leginkább kezdőknek ajánlom).

1. Először is: helyesírás. Tudom... én se vagyok az a nagy helyesíró bajnok, de nem kell ezzel mentegetőzni! Ha úgy érzed, hogy nem kebel pajtásod a helyesírás használj valami javítót, ami aláhúzza a hibás szavakat, kifejezéseket (pl: Word). A vesszőkkel is problémában vagyok... te is? Ne rontsd el ezzel a ficid! Nézz utána a vesszők és írásjelek megfelelő használata után, máris többet tettél a tökéletes fici érdekében ;)

2. Kicsit visszatérve az előző ponthoz... SOSE használj rövidítést! Ne legyél lusta kiírni a számokat sem... (persze a kisebb számokra gondolok, mert annyit csak tehetsz, hogy "5" helyett "öt"-öt írsz :) ). És felettébb idegesítő, ha valaki csak annyit ír, hogy "h" a "hogy" helyett... És lehetőleg a történeten belül smileykat ne használjatok!

3. Aztán térjünk rá kicsit a +18-as részekre. Ha úgy érzed, hogy még nem tudsz eleget ahhoz, hogy leírj egy részletes szex jelenetet nem muszáj! Én se vagyok az a koros lány (nem szégyellem 14 vagyok), én se szerettem volna ilyen típusú részt írni régebben... Az más, hogy azóta vérszemet kaptam és az egyetlen egy +18-as rész díszeleg az egyik blogomon. Szóval, amihez nem állsz készen, azt nem kell erültetni ;)

4. Ha már olyan témáknál tartunk, amikben nem vagyunk biztosak... Sokan írnak tényleg olyan témákról (és most nem a szexről beszélek), amihez köpni nyelni nem tudnak. Ilyenkor nézz utána, hogy miről szeretnél írni, majd a szerzett információkkal alkotsd tovább történeted!

5. Számomra hihetetlenül idegesítő, ha a történet helszíne Korea, és csak úgy felbukkan egy magyar (nevű) szereplő... Mármint úgy teljesen normális, ha meg van magyarázva, hogy került oda, miért van ott. De némely ficiben, mintha a magyar nevű lány koreai lenne... Ha fejből nem tudsz koreai neveket semmi gond... Az interneten számtalan ehhez kapcsolódó oldalt találsz ;) Ne légy igénytelen... egy koreai lánynak koreai neve legyen!

6. Érdemes utána nézni Korea kultúrájának, éghajlatának, esetleg pár szöuli információt, nevezetességet is előny megjegyezni ^^

7. No meg egy rész terjedelme... Én általában 1300-2000 szót írok egy fejezetbe, szerintem ez egy megfelelő hosszúság. Ajánlom, hogy ti is álljatok rá a körülbelül ilyen terjedelmű rész íráshoz, mert ha ennél jelentősebben kevesebb a szavak száma, akkor elég unalmassá válhat a blogod, egy részen belül alig történhet valami az olvasó szerint. Egy olvasó szeret elmerengeni a sorok közt, és nem csak egy szempillantás alatt átfutni az egészet.

+1 Egy jó kis tájleírás igazán igazán feldobhatja a jelenetet, az olvasó könnyebben beleképzeli magát a szituációba ^^ Valamint csak párbeszédekből álló történet elég unalmas... (számomra)

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a rövid bejegyzést, próbálok, még ehhez hasonlóakat hozni...
FONTOS, hogy ez a saját véleményem, és szerintem egész jó tanácsok, hogy közelebb kerülj egy népszerű fici írásához...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése